Gebroken elleboog in de praktijk

In dit artikel lees je hoe je zo goed mogelijk kan revalideren na een elleboogbreuk. En wat je wel en niet moet doen. Ook hebben we een oefenprogramma voor je samengesteld.

Regelmatig zie ik elleboogfracturen in de praktijk. Hoewel de plaats van de breuk wisselend kan zijn, zien we vaak dat het herstel lang duurt. Volledig herstel kan wel een jaar duren. Overeenkomstig hebben de fracturen allemaal een trauma als oorzaak. Meestal door het een val op de grond. Dit kan van de fiets of de brommer zijn, tijdens het skeeleren of gewoon tijdens het wandelen. 

Plaats van de breuk?

De elleboog is een complex gewricht. Het gewricht wordt gevormd door 3 botten; humerus, ulna en radius. De meeste elleboogfracturen zijn een ‘radiuskop fractuur’ of een ‘olecranon fractuur’. Vaak moet er bij een breuk in de elleboog operatief worden ingegrepen.

Distale deel humerus
Humerus elleboog
radiuskop elleboog
Radiuskop elleboog
Olecranon botmodel
Olecranon - elleboog

Lange hersteltijd

De behandeling na een elleboogfractuur kan wisselend zijn. Zowel operatief als conservatief. Conservatief betekend dat er niet geopereerd hoeft te worden.

Verder kunnen fracturen erg van elkaar verschillen. Zit er een heel klein breukje in een deel van het bot, een klein haarscheutje of ligt het bot in 2 aparte stukken? Zit de breuk in het gewricht of daar buiten. 

Een breuk in het gewricht kan voor meer bewegingsbeperking zorgen. Dit soort informatie is belangrijk voor de revalidatie en om een inschatting te maken over de duur daarvan. Bedenk ook dat het weefsel (spieren, kapsel, banden) rond de elleboog beschadigd kunnen zijn. Bij een fractuur wordt meestal alleen naar het bot gekeken, maar vergeet niet dat de hersteltijd van weefsel langer kan zijn dan van het bot.

Ik zie vaak dat mensen zich alleen op de breuk focussen. Waardoor mensen regelmatig gefrustreerd raken over het langzame herstel van de elleboog. Zeker wanneer de breuk al 12 weken geleden heeft plaats gevonden. Mensen gaan er dan vanuit dat de breuk binnen 6 tot 8 weken wel hersteld moet zijn. Nogmaals de hersteltijd van weefsel is vaak langer. Ook wordt het ellebooggewricht snel stijf. Als je dit gewricht voor 4 tot 6 weken in het gips zet kun je langdurige stijfheid ervaren.

Het dilemma van gips vs. geen gips

Om de breuk goed te laten herstellen wordt de elleboog vaak in het gips gezet. Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn zoals bij kleine breuken. Ook na een operatie, waarbij de breuk met schroeven, of een metalen plaatje, of pennen icm metalen draden (TBW) wordt gefixeerd kan ervoor gekozen worden om de elleboog nog tijdelijk in het gips te zetten. Immobiliseren met gips gaat echter ten koste van de mobiliteit van de elleboog. Het elleboog gewricht wordt snel stijf en daarom willen we in de praktijk graag zo snel mogelijk dat het gips verwijderd wordt. Het gips te snel verwijderen kan risico’s voor de genezing van het bot tot gevolg hebben. Het is dus zoeken naar de balans. De behandeld arts zal dit bepalen. Tevens zie ik dat het protocol dat gebruik wordt van ziekenhuis tot ziekenhuis verschilt.

Als de breuk stabiel is, de breuk zit goed op elkaar, kan het gips er snel af.  Dit varieert tussen de 1 en 3 weken. Er kan (moet) dan gestart worden met het doen van lichte oefeningen. Of een breuk stabiel is en er geoefend mag worden, wordt meestal aangegeven door de arts.

Problemen met slapen?
Ervaar je problemen met slapen vanwege het gips of brace? Lees dit artikel.

Grofweg verdelen we het traject in 3 fases:

Fase 11 t/m 6 weken
Lichte actieve oefeningen waarbij de nadruk licht op de mobiliteit van het gewricht.

Fase 2 –  6 t/m 12 weken
Er kan gestart worden met lichte kracht en rek oefeningen.

Fase 3 –  12 weken t/m 1 jaar
Verder uitbreiden van kracht, mobiliteit en (volledig) herstel

Fase 1 - Onbelast oefenen (week 1 t/m 6)

Na verwijderen gips

mobiliserende oefeningen voor de elleboog

  • elleboog buigen en strekken (met eigen spierkracht)
  • onderarm roteren (met de elleboog in de zij) met handpalm naar beneden en naar boven

mobiliserende oefeningen voor de schouder en nek

  • rondjes draaien met de schouders
  • heffen van de arm omhoog
  • met het hoofd naar links en rechts draaien

Zwelling wanneer er (veel) zwelling aanwezig is start met fysiotape om het vocht af te drijven.

Na operatie dan kan na 3 weken gestart worden met litteken massage.

Elleboog buigen/strekken
elleboog buigen en strekken
  1. Plaats de elleboog in zij
  2. Buig en strek de onderarm.

Toelichting: simpele en logische oefening maar wel een oefening die veel uitgevoerd moet worden. Het idee van de oefening (in deze fase) is niet zozeer het sterker worden van de spieren maar vooral het verbeteren van de mobiliteit van het gewricht.

Elleboog roteren
elleboog roteren
  1. Plaats de elleboog in zij
  2. Draai de onderarm naar buiten zodat de handpalm naar boven komt.
  3. Draai de onderarm naar binnen toe zodat de handpalm naar beneden wijst.

Let op: plaats de elleboog goed in de zij zodat je niet kunt smokkelen met de beweging. Veel mensen roteren namelijk hun bovenarm ipv onderarm wanneer de rotatie in de onderarm beperkt is. Door de elleboog in de zij te zetten kun je alleen vanuit de onderarm draaien.

Elleboog strekken / buigen in ruglig
  1. Ga liggen in ruglig
  2. Richt de elleboog van de gebroken elleboog naar boven toe.
  3. Strek de arm zo ver mogelijk naar het plafond toe, en buig de arm vervolgens weer.

Toelichting: dit is een zware oefening (in deze fase) en je zult merken dat de coördinatie nog slecht is. Op de foto zie je dat ik met de andere hand mijn elleboog ondersteun en mijn gezicht bescherm. Je zult zelf ervaren dat dit niet voor niets is.

Volledig Elleboog Revalidatie Programma

Omdat er veel vraag is naar een goed elleboog revalidatie programma heb ik dit ontwikkeld. In dit 12 weekse oefenprogramma staan alle stappen en oefeningen uitgeschreven. Je kunt ook het gratis ebook downloaden. Hierin vind je handige tips en oefeningen. Wil je echter het volledige oefenprogramma hebben? Dan kun je deze tijdelijk met korting aanschaffen.

Optionele oefeningen

Schouder
Wanneer je na een elleboogbreuk of luxatie lang in een mitella loopt, of je bent niet in staat de elleboog goed te gebruiken, heb je serieuze kans op nek en schouderklachten. Blijft het bij lichte pijn en stijfheid dan is dat vervelend maar niet heel erg. Echter wanneer je een frozen shoulder oploopt, ben je verder van huis. Een frozen shoulder kan wel een jaar duren en is vaak pijnlijk. Ik heb dit helaas diverse keren zien gebeuren na een elleboogbreuk.

Daarom de volgende oefeningen ter voorkoming van nek en schouderklachten of een frozen shoulder.

Hand
Regelmatig zien we dat de hand ook is aangedaan. Wanneer dat het geval is kun je de volgende oefeningen doen:

Fase 2 - belast oefenen (week 7 t/m 12)

Het breuk is inmiddels redelijk genezen en dat betekent dat je het gewricht voorzichtig kunt gaan belasten. Het opbouwen van de belasting zorgt voor beter herstel. 

Week 7 en 8

  • mobiliserende oefeningen elleboog
    • met 0,5 kg elleboog buigen en strekken (in ruglig)
    • onderarm roteren (met de elleboog in de zij) met handpalm naar beneden en naar boven
    • rustig druk geven op de onderarm naar buiging en strekking
    • de steel van een hamer vasthouden, en het gewicht naar buigen laten vallen. Het gewicht van de hamer drukt de onderarm naar rotatie. Dit even vasthouden.

 

  • mobiliserende oefeningen voor de schouder en nek

Week 9 en 10

  • mobiliserende oefeningen elleboog
    • met 1 kg elleboog buigen en strekken (in ruglig)
    • onderarm roteren (met de elleboog in de zij) met handpalm naar beneden en naar boven
    • rustig druk geven op de onderarm naar buiging en strekking
    • de steel van een hamer vasthouden, en het gewicht naar buigen laten vallen. Het gewicht van de hamer drukt de onderarm naar rotatie. Dit even vasthouden.

Week 11 en 12

  • mobiliserende oefeningen elleboog
    • met 1,5 tot 2 kg elleboog buigen en strekken (in ruglig)
    • onderarm roteren (met de elleboog in de zij) met handpalm naar beneden en naar boven
    • rustig druk geven op de onderarm naar buiging en strekking
    • de steel van een hamer vasthouden, en het gewicht naar buigen laten vallen. Het gewicht van de hamer drukt de onderarm naar rotatie. Dit even vasthouden.
Fase 3 - Terug naar volledig herstel (12 weken t/m 1 jaar)

Het breuk is inmiddels goed genezen en de banden, kapsel, spieren en pezen kunnen weer goed belast worden. Hoewel het meeste vooruitgang de afgelopen 12 weken heeft plaats gevonden, zul je toch nog verbetering gaan merken. Alleen zal dit vanaf nu veel langzamer gaan. Echter is het herstelproces nog niet voorbij. Deze fase duurt tot ongeveer 1 jaar na de breuk.

12 weken t/m 1 jaar

  • Kracht, uithoudingsvermogen en mobiliteit verbeteren 
    • zwemmen
    • crosstrainer
    • roeien
Elleboog beperkt in bewegen - een spalk de oplossing?

Een bewegingsbeperking in de elleboog na een elleboogbreuk komt veel voor.  Meestal is de buiging en/of strekking beperkt of het open- en/of dichtdraaien (supinatie en pronatie) van de onderarm.

Wanneer je na 12 weken nog steeds niet goed kunt buigen of strekken kunnen we een spalk maken. Dit is een elleboog spalk die op maat gemaakt wordt en bedoelt is om de buiging of strekking verder op te rekken. De spalk draag je dagelijks 1, 2 a 3 uur op een dag.

Benieuwd of dit iets voor je is? Neem contact met ons op.

Oefenmateriaal

0,5 kg. kun je gemakkelijk met een flesje water nabootsen. Ik adviseer altijd wel 1kg en 1,5kg. aan te schaffen, om de simpele reden dat oefenmaterialen uitnodigen tot oefenen. Ik zie meestal een duidelijk verschil in resultaat tussen patiënten die direct oefenmaterialen aanschaffen en tussen de patiënten die na weken nog steeds zeggen “owhja, dat moet ik nog even doen”. Van uitstel komt immers afstel.

Heb je de oefenmaterialen al in huis of aangeschaft, heel goed! Leg de gewichtjes op een plaats waar je er elke dag tegen aanloopt, zoals de keukentafel, op de bank of je bureau.  Je wordt er nu elke dag aan herinnert om te oefenen. Je zult merken dat het oefenen daardoor makkelijker gaat.

Goedkope dumbells kun je vinden bij webwinkel Bol.com

Gewrichtsstijfheid

Gewrichtsstijfheid is een bekend probleem na een elleboogbreuk. Helaas kan dit tot een jaar duren voordat dit aanzienlijk verbeterd is. Het is belangrijk om te weten dat dit normaal is. Echter kun (moet) je er wel iets tegen doen. Blijf de elleboog zo veel mogelijk bewegen in het hele traject dat je de elleboog kunt bewegen.

Ik hoor regelmatig patiënten zeggen “ik beweeg de hele dag, dus ik hoef niet te oefenen”. Als je die overtuiging hebt moet je dat vooral niet doen. Echter wordt dan niet het resultaat gehaald dat gehaald had kunnen worden. De dagelijkse bewegingen die we uitvoeren is niet hetzelfde als specifiek oefenen.

Extra oefeningen die je kunt doen tegen gewrichtsstijfheid zijn: crosstrainer, roeimachine, zwemmen, elk uur het volledig buigen/strekken van elleboog. Hiernaast kun je door een fysiotherapeut de elleboog laten mobiliseren om nog meer bewegelijkheid te krijgen. Tevens kan massage helpen om het gewricht soepeler te maken. In het traject van de elleboog revalidatie is niet 1 gouden oefening. Alle oefeningen samen, moeten zorgen voor een optimaal resultaat en minder gewrichtsstijfheid.

Zwelling in het gewricht

Zwelling is een normaal verschijnsel na een breuk, echter moet de mate van zwelling wel passen bij het letsel. Het is lastig om hier aan te geven wanneer zwelling normaal is en wanneer niet meer. Grofweg kun je aannemen dat de eerste 6 weken veel zwelling aanwezig kan zijn. Zeker na een operatie kan dit hard en stug aanvoelen.

Na ongeveer 6 weken zal je merken dat in veel gevallen de zwelling (langzaam) minder wordt.  Echter kan het zeker 12 weken duren voordat de zwelling bijna helemaal weg is.  Ook zien we gevallen waarbij de zwelling wel 6 maanden aanhoudt. Het is in dit geval belangrijk om te kijken wat voor soort zwelling er nog zit.

Zwelling waar je met je duim putjes in kunt drukken, dat is meestal na 12 weken wel weg. Blijft dit soort zwelling langer aanwezig en zie je hierin geen vermindering optreden (in combinatie met pijn), dan is het slim contact met een specialist op te nemen.  Zwelling waarin je geen putjes meer kunt drukken met je duim, kan veel langer duren. Dit is normaal. 

Er zijn verschillende manieren om de afvoer van vocht te stimuleren. De makkelijkste is het bewegen van het gewricht en het hoog houden ervan.  Door de spieren te gebruiken stimuleer je de vocht afvoer. De spier werkt dan als een pompfunctie. 

Fysiotape

Ook het gebruik van fysiotape kan goed helpen om het vocht sneller af te voeren. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd fysiotape bij zwelling in het elleboog gewricht. Zakt het vocht naar de hand of vingers af dan kan coban een goede optie zijn.

Er zijn speciale tape technieken om het vocht sneller te laten afvoeren. Wil je weten hoe je dit zelf moet doen?
Lees dan het volgende artikel ‘zelf tapen‘.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Klik op de sterren

Gemiddelde waardering 4.3 / 5. Vote count: 30

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zinvol artikel?

Was dit artikel bruikbaar voor je? Laat dan een berichtje hieronder achter. 

Wil je onder mijn begeleiding revalideren? Neem dan contact met mij op. Revalidatie kan online of in mijn praktijk.

Sjoerd Commandeur | Fysiotherapeut | reaXion Fysiotherapie in Delft

68 Reacties
  1. Hartelijk bedankt voor dit artikel.ik vind het vooral lastig wat kan ik wel of wat kan ik beter niet doen.
    Ik ben 3 weken geleden gevallen en heb toen een hoekje van de radiuskop gebroken. In het ziekenhuis werd besloten om 2 weken rust te houden met tubigrip,en mag ik hem weer bewegen en wat belasten. Maar alles wat ik met mn hand beet pak is pijnlijk. Een kopje koffie is nog te zwaar en draaien van mn pols ook.
    Is dat iets waar je met oefeningen doorheen moet.of betekent pijn dat je nog teveel belast? Ik wil graag weer aan het werk, maar als er nog zoveel pijn doet is dat dan wel slim?
    En als ik teveel gedaan heb ,grijp ik graag weer naar mm tubigrip is dat slim? Of juist niet?
    Ik krijg van het ziekenhuis daar wrs geen antwoord op.maar misschien heeft u tips?

    • Hoi Annelies,

      Als de breuk stabiel is (daar ga ik een beetje van uit omdat het alleen met een tubigrip is behandeld) dan mag je rustig de pijn gaan opzoeken. Het probleem dat anders gaat ontstaan is dat er contracturen ontstaan. Dit zijn verklevingen in het gewricht waardoor je niet meer goed kunt draaien / roteren / buigen / strekken.

      Je mag mag blijkbaar belasten met wat gewicht maar ik zou de focus meer op het bewegen gaan leggen. Kracht komt later wel, dat is voor nu niet zo belangrijk. Hoe langer je wacht met bewegen hoe stijver het gewricht wordt.

      De tubigrip kun je gewoon nog even blijven dragen. Dit geeft wat druk op het gewricht wat meestal prettig aanvoelt. Je kunt daar niet iets fout mee doen.

      Als je er niet uitkomt, ga dan even op zoek naar een fysiotherapeut die je hier in kan begeleiden.
      Als je uit de randstad komt kun je altijd langskomen. Ik werk in Delft.

      Succes!

  2. 27 februari ben ik tijdens indoor schaatsen gevallen en op 28 februari ben ik geopereerd. Er zijn pinnen ingezet. Herstel ging moeizaam, m.n het buigen ging niet vooruit. Begin april ben ik gestart met fysio, in de hoop om de arm langzaam door de buiging heen te krijgen. Helaas zonder resultaat. (max 85 graden onder hoge spanning/pijngrens)
    De arts was ook niet tevreden en besloot om de pinnen met 3 maanden er weer uit te halen en de arm onder narcose te buigen.
    Vorige week vrijdag 29 mei ben ik geopereerd en zijn de pinnen verwijderd. De arm is tijdens de operatie gebogen en ook weer gebroken, wat is vastgezet met een plaatje.
    De arts geeft me 6 weken om de volledige buiging te maken. Ik ben nu 3 weken verder, misschien nog te kort om er al een conclusie op los te laten, maar gezien het resultaat na de eerst operatie, maakt me dat natuurlijk wat kritischer. Ik kom nu tot 90 graden.
    Wat kan ik nog doen? Of moet ik nu echt alleen maar oefenen en geduldig zijn?

    • Hoi Ineke,

      Wat een vervelend verhaal om te lezen. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
      Zelf had ik liever gehad dat je de eerste week bij een fysio was geweest om je van informatie en oefeningen te voorzien. Maar ik weet dat dit lang niet altijd gebeurd. Dit hoeft niet de reden te zijn van de opgelopen contractuur (het vast gaan zitten van je elleboog). Soms heb je gewoon pech.
      85graden is inderdaad een slecht resultaat en een goede reden om opnieuw geopereerd te worden (hoe vervelend ook natuurlijk).

      Operatie:
      Waarom de elleboog opnieuw gebroken is, is mij niet duidelijk. Weet je wat voor elleboogbreuk je hebt opgelopen?

      Revalidatie
      Heel goed dat je kritisch bent geworden. Probeer echt het proces in de gaten te houden want als je te lang wacht kan je elleboog weer gaan verkleven. Probeer heel veel je elleboog te buigen en strekken en te roteren naar binnen en buiten. Ik zou het niet belasten met gewicht of veel kracht. Heb je mijn ebook al gedownload? Daar staan namelijk meer oefeningen in die je kunt doen dan op de website.

      Mocht je in de buurt van Delft wonen, dan kun je altijd langskomen. Ik help je graag verder.

      Succes met je revalidatie!
      Gr. Sjoerd

  3. Bedankt voor de reactie en informatie! Er was ook tijdens de narcose een forse bewegingsbeperking.
    En met een voelbare knik kon de arm tot 100 graden, maar ook niet verder. De pinnen zijn verwijderd en na opnieuw een voelbare knik is de fractuur op dezelfde plek weer losgelaten, dus de olecranonbreuk die ik had. Daarna kon de arm ook onder narcose buigen.
    2 dagen na de operatie kreeg ik het topje van de duim tegen mijn neus, maar dat is daarna niet meer gelukt.
    Ik oefen vaak per dag en niet met gewicht, maar ik neem aan dat ik wel mag proberen de arm ‘te duwen’ richting de grens.?!

    Destijds heb ik ook al veel oefeningen via deze site mogen doen! Heel waardevol omdat er weinig info is te vinden!
    Dank daarvoor!

  4. Hoi Sjoerd,
    Vandaag precies drie maanden geleden heb ik mijn elleboog gebroken (olecranon dislocatie). Na 10 dagen gips kon ik geopereerd worden. Heb veel aan jouw oefeningen gehad! Na zes weken gestart bij de fysio, dat kon toen ook weer. Mijn beweeglijkheid is fantastisch nl bijna volledig strekken en buigen. Maar nu komt het ;-), ik heb ontzettend veel last van tintelingen in mijn hand, dove vingertoppen en het gevoel dat mijn vingers in brand staan. Soms ook pijn in mijn onderarm, en bij het draaien vd pols lijkt het alsof er iets knikt, pees? Moet ik doorgaan met oefeningen, en kracht opbouwen (wat ik nog niet actief gedaan heb)? Andere tips. Over twee weken heb ik wel een gesprek met de neuroloog. Alvast dank voor je reactie. Groet Renate

    • Hoi Renate,

      Fijn om te lezen dat deze website waardevol voor je is geweest.
      Wat ik uit jouw verhaal opmaak is dat de beweeglijkheid goed is maar dat je neurologische klachten hebt.
      Het is daarom goed dat je op korte termijn een afspraak bij de neuroloog hebt. De neuroloog kan dan onderzoeken waar deze klachten vandaan komen.

      Er zijn een aantal opties.
      1. Het kan zijn dat tijdens de breuk een zenuw is beschadigd.
      2. Het kan zijn dat tijdens de operatie een zenuw die de huid innerveert geraakt is.
      3. Het kan zijn dat de operatie helemaal goed is gegaan maar dat het lichaam een nareactie geeft. Bij elleboog operaties heb ik dit niet eerder gezien maar bij handklachten zie ik dit regelmatig. Mensen blijven dan last houden van branderige pijnklachten.
      4. Of de oorzaak ligt ergens anders. Ik ben geen neuroloog dus wellicht kunnen er nog andere oorzaken zijn.

      Mijn ervaring is dat dit soort klachten in de tijd afnemen.

      Je kunt wel gewoon doorgaan met het opbouwen van kracht volgens het tijdschema.

      Zou je later hier een update kunnen plaatsen? Ik ben namelijk benieuwd wat er uitkomt.

      • Dank voor je reactie Sjoerd! Ik houd je op de hoogte.
        Groet en fijne dag,
        Renate

  5. Hoi Sjoerd,

    Allereerst hartelijk bedankt voor de oefeningen op je internetsite, ik heb er veel aan.

    Mijn naam is Arjan, en woon in de Hoeksche-Waard, en ben na een val van een trap ( 2 meter hoog ) op een betonvloer terecht gekomen.
    Op de eerste hulp in het Maasstad Ziekenhuis werd geconstateerd dat mijn olecranon gebroken was van mijn linkerarm.
    ( ik heb er foto’s van maar omdat ik geen E-mail adres van je hebt is dat even moeilijk, maar kan ze je eventueel toesturen )

    Een enorme bloed uitstorting boven de breuk/zwelling, er werd beslist om mijn een week later te opereren, dit om eerst de zwelling wat minder te laten worden,en ben 2 jullie geopereerd aan een gecompliceerde breuk, verder een zere pols/vingers.

    Er zijn twee plaatjes aangebracht met 13 schroeven, en uiteindelijk is de operatie goed gelukt volgens de chirurg. ( weer een mooi kommetje)
    Na 4 dagen een drukverband moest is beginnen met oefenen, lichte oefeningen binnen de pijngrens het buigen en strekken van de arm, en het roteren van de hand ( het zelfde als op je voorbeeld oefeningen )

    Nu ben ik 3 weken na de operatie dagelijks aan het oefenen. het gaat stukje bij stukje wel beter maar bij de elleboog blijft het dik en hard, en heb ik gewoon het gevoel dat dit een grote belemmering geeft voor het rekken en strekken ( het lijkt mijn als dat dikke/harde in mijn arm weg zou zijn ik verder kom ) .
    Het vocht in mijn arm is voor mijn gevoel een eind weg, maar misschien is dit ook wel vocht ik weet het gewoon niet.

    20 Jullie zijn de hechtingen eruit gehaald, en 17 Augustus worden er foto’s gemaakt over het herstel van het botgewricht.
    Ik ben momentheel met een fysiotherapeut aan de slag )
    Dan zijn we ruim 6 weken verder, en mag ik hem met de oefeningen wat zwaarder gaan belasten.
    Sjoerd dat dikke/harde gevoel in mijn arm wordt daar nou de stijfheid mee bedoeld, en klopt dat daar ook een belemmering kan zitten met dat buigen en strekken.
    Ik heb zelf het gevoel dat mijn gewricht wel soepel is, maar kom niet verder.

    Ja ik zit natuurlijk ook net als iedereen op internet te lezen, hoe de uitkomst is maar ben daar gauw mee gestopt, want dan wordt je knettergek.
    Ik heb heb liever contact met mensen welke eerlijk zijn, en goeie tips geven waar ik verder mee komt.
    Ik ben namelijk links, en timmerman dus je begrijpt wel dat er mijn veel aan gelegen is op herstel.

    Hoeveel procent van je mensen Sjoerd die bij jouw in de praktijk komen met bovengenoemde breuk lijdt het tot een goed resultaat.
    Mijn E-mail adres is ** ( ervaring mag gedeeld worden )

    Sjoerd ik hoop van je te horen hartelijk bedankt alvast.
    ( ik wil je de foto’s graag doorsturen )

  6. Hoi Arjan,

    Het mailadres dat je hebt opgegeven klopt niet. Ik krijg mijn mail die ik aan je verstuurde retour. Ik heb het mail adres dat je hierboven hebt opgegeven afgeschermd om te voorkomen dat je in SPAM lijsten terecht komt.

    Zou je contact met mij willen opnemen via het contactformulier. Op de contactpagina.
    Verder zie ik dat je het ebook niet hebt gedownload. Ik adviseer je dit wel te doen. Hier staat een handig stappenplan in dat je kunt volgen.

    Ik wacht op je reactie.

    Gr. Sjoerd

Geef een reactie